Αισθάνεστε έντονο θυμό ; … Τραφείτε σωστά !!!

December 28, 2014 Comments Off on Αισθάνεστε έντονο θυμό ; … Τραφείτε σωστά !!!
Αισθάνεστε έντονο θυμό ; … Τραφείτε σωστά !!!

Ο θυμός στην καθημερινότητα …

Ο θυμός είναι ένα ανθρώπινο συναίσθημα και φυσικά απόλυτα φυσιολογικό (όταν βέβαια δεν ξεφεύγει των ορίων). Ωστόσο, οι μικρές αυτές συναισθηματικές εξάρσεις οργής, θυμού ή αγανάκτησης που εκδηλώνονται κατά τη διάρκεια της ημέρας, δεν είναι τίποτα άλλο από μια φυσική αντίδραση του οργανισμού στην πίεση, το άγχος και την συναισθηματική φόρτιση.

Όταν όμως το συναίσθημα αυτό ξεπερνά τα φυσιολογικά όρια και γίνεται ανεξέλεγκτο, όταν δηλαδή το άτομο αδυνατεί να διαχειριστεί τον θυμό του, τότε μπορεί να οδηγηθεί και σε ακραίες συμπεριφορές, όπως :

  • λεκτική βία
  • σωματική βία
  • σεξουαλική κακοποίηση
  • και ανθρωποκτονία

Ο θυμός δεν έρχεται ποτέ μόνος του !!!

Ο θυμός είναι ένα πολύ έντονο συναίσθημα που ΠΟΤΕ δεν κάνει μόνο του την εμφάνισή του !

Συνήθως, η εκδήλωση του θυμού, συνοδεύεται και από :

  • αίσθημα χαμηλής αυτοεκτίμησης
  • κατάθλιψη
  • έντονο στρες
  • κρίσεις αϋπνίας
  • διάφορες εξαρτήσεις
  • απότομες εναλλαγές της διάθεσης
  • αντικοινωνικότητα

Δηλαδή είναι φυσιολογικό να θυμώνω ;;;

ΝΑΙ ! Ο θυμός είναι ένα απόλυτα φυσιολογικό συναίσθημα όταν φυσικά κινείται μέσα σε λογικά πλαίσια και δεν καταλήγει σε ακραίες συμπεριφορές.

Ωστόσο, ακόμα και αυτές οι μικρές και φυσιολογικές κρίσεις θυμού που εκδηλώνει ο κάθε άνθρωπος κατά τη διάρκεια της ημέρας, μπορούν σε ένα βαθμό να αποφευχθούν !

Έχουμε παρατηρήσει πως ακόμα και μικρά πράγματα (όπως η κίνηση στο δρόμο, μια διαφωνία με έναν συνάδελφο ή το παπούτσι σας που σας ενοχλεί, πράγματα δηλαδή πολύ απλά και καθημερινά) μπορούν να σας οδηγήσουν σε μια κρίση θυμού και οργής που :

  • θα σας χαλάσει τη διάθεση
  • θα σας ρίξει την ψυχολογία
  • θα σπαταλήσει την ενέργειά σας
  • και θα σας δημιουργήσει ακόμα και σωματικά προβλήματα (πονοκέφαλο, πόνο στο στομάχι κ.λ.π.)

Η διατροφή τι ρόλο παίζει τελικά ;

Γενικά η διατροφή έχει πάρα πολύ μεγάλη επίδραση επάνω στον ανθρώπινο οργανισμό, πράγμα που διαπιστώνουμε εύκολα μελετώντας απλά τις αντιδράσεις μας πριν ή μετά από ένα γεύμα και φυσικά ανάλογα και με το τι ακριβώς περιελάμβανε αυτό το γεύμα.

(!!!) : Είναι λοιπόν γεγονός πως μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε κάποια τρόφιμα ως “φάρμακο” θα μπορούσαμε να πούμε ! Έτσι, όπως υπάρχουν τρόφιμα που μπορούν να μας τονώσουν και να μας δώσουν ενέργεια, αντίστοιχα υπάρχουν και συγκεκριμένα τρόφιμα που μπορούν να μας κάνουν να χαλαρώσουμε, να καταπολεμήσουμε τις κρίσεις άγχους και να διαχειριστούμε τον θυμό μας !

Ενδεικτικό πρόγραμμα διατροφής & διαχείρισης του θυμού

Το παρακάτω πρόγραμμα παρουσιάζει τα κατάλληλα τρόφιμα την κατάλληλη στιγμή της ημέρας, ώστε να αποφέρουν τα καλύτερα αποτελέσματα στον οργανισμό. Βρείτε λοιπόν τρόπους να εντάξετε τα τρόφιμα αυτά στα ανάλογα γεύματα …

ΠΡΩΙΝΟ ΓΕΥΜΑ : ακτινίδιο

ΕΝΔΙΑΜΕΣΟ ΣΝΑΚ : σπόροι κολοκύθας

ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΝΟ ΓΕΥΜΑ : κριθάρι

ΕΝΔΙΑΜΕΣΟ ΣΝΑΚ : ποπ-κορν & φυστίκια

ΒΡΑΔΙΝΟ ΓΕΥΜΑ : καυτερές πιπεριές

Comments are closed.