Πόσα αμύγδαλα πρέπει να τρώω ;;;

January 28, 2015 Comments Off on Πόσα αμύγδαλα πρέπει να τρώω ;;;
Πόσα αμύγδαλα πρέπει να τρώω ;;;

Αμύγδαλα : Η καλή & η κακή όψη !

Τα αμύγδαλα είναι γνωστό πως είναι μια από τις πιο θρεπτικές τροφές. Μια χούφτα μόνο από αμύγδαλα, μπορεί να δώσει στον οργανισμό πολλά θρεπτικά συστατικά, ενώ παράλληλα προσφέρει ένα αίσθημα κορεσμού και κατευνάζει την πείνα. Έτσι, λίγα μόνο αμύγδαλα, μπορούν να κρατήσουν το άτομο χορτάτο και να το αποτρέψουν από άσκοπα φαγοπότια !

Αυτός είναι άλλωστε ένας από τους πιο σημαντικούς λόγους, που ενώ τα αμύγδαλα δεν είναι ιδιαίτερα φτωχά σε θερμιδική αξία, ωστόσο συνιστώνται σε μικρή ποσότητα ακόμα και σε δίαιτες και άλλα διαιτητικά προγράμματα που περιλαμβάουν και σωματική άσκηση.

(!!!) : Τα αμύγδαλα μπορούν να παρέχουν στον οργανισμό μεγάλα ποσά ενέργειας, απαραίτητα ειδικά όταν το άτομο παρακολουθεί κάποιο διατροφικό πλάνο και παράλληλα γυμνάζεται !

Μπορούν τα αμύγδαλα να με βλάψουν ;;;

Όπως κάθε πράγμα που δεν γίνεται με μέτρο, έτσι και η υπερκατανάλωση των αμυγδάλων μπορεί τελικά να οδηγήσει σε εντελώς αντίθετα από τα επιθυμητά αποτελέσματα ! Μάθετε κάποια βασικά πράγματα για τα αμύγδαλα και αποφύγετε τις δυσάρεστες παρενέργειές τους.

1η παρενέργεια : Αύξηση του σωματικού βάρους

Όπως ήδη αναφέραμε, τα αμύγδαλα όπως και όλοι οι ξηροί καρποί, δεν είναι χαμηλής θερμιδικής αξίας παρά το γεγονός ότι επιτρέπονται ακόμα και στις πιο “σκληρές” δίαιτες ! Μια μικρή χούφτα αμύγδαλα (περίπου 10 αμύγδαλα) ισοδυναμούν με 160 περίπου θερμίδες και παρέχουν στον οργανισμό περίπου 14 γραμμάρια λίπους.

Όπως λοιπόν αντιλαμβανόμαστε, μια υπερκατανάλωση αμυγδάλων θα ήταν καταστροφική για το βάρος και τη σιλουέττα του ατόμου. Αντιθέτως, μια μικρή ποσότητα αμυγδάλων, μπορεί να μας κάνει να χάσουμε βάρος (αφού όπως ήδη αναφέραμε περιορίζει την όρεξη) ενώ παράλληλα παρέχει στον οργανισμό και πολύτιμα Ω – 3 λιπαρά οξέα, που είναι απαραίτητα για την καλή λειτουργία του.

2η παρενέργεια : Δυσκοιλιότητα και άλλες γαστρεντερικές ανωμαλίες

Τα αμύγδαλα, όπως και όλοι οι ξηροί καρποί, είναι απαραίτητη στη διατροφή κάθε ατόμου και λόγω των πολύτιμων φυτικών ινών τους. Μια μικρή χούφτα αμύγδαλα παρέχει στον οργανισμό περίπου 3,5 γραμμάρια φυτικών ινών που ευνοούν την καλή λειτουργία του μηχανισμού της πέψης και ολόκληρου του γαστρεντερικού συστήματος. Σε περίπτωση όμως υπερκατανάλωσης μπορεί να έχουμε αντίστροφα αποτελέσματα με πρήξιμο και έντονο φούσκωμα στην περιοχή της κοιλιάς, προβλήματα δυσκοιλιότητας και κοιλιακό πόνο.

3η παρενέργεια : Υπερβολική πρόσληψη βιταμίνης Ε

Ναι ! Η βιταμίνη Ε είναι πολύ ωφέλιμη για τον οργανισμό, αλλά η περδοσολογία αυτής μπορεί να προκαλέσει διάφορες επιπλοκές. Ξεπερνώντας τα 1000 mg μπορεί να παρατηρήσετε θολή όραση, δυνατούς πονοκεφάλους, μετεωρισμό, αστάθεια, διάρροια ή ακόμα και λήθαργο. Μια μικρή χούφτα αμύγδαλων διοχετεύει στον οργανισμό περίπου 7,5 mg βιταμίνης Ε που είναι σχεδόν η μισή από την απαιτούμενη ποσότητα βιταμίνης Ε καθημερινά.

Comments are closed.