14 συμβουλές για να μην πάθεις αβιταμίνωση… !!!

November 3, 2014 Comments Off on 14 συμβουλές για να μην πάθεις αβιταμίνωση… !!!
14 συμβουλές για να μην πάθεις αβιταμίνωση… !!!

Δεδομένων των αστραπιαίων ρυθμών της καθημερινότητάς μας η λήψη έτοιμων βιταμινών αποτελεί μεγάλο δέλεαρ για όλους μας. Παρ’ όλα αυτά οι ειδικοί τονίζουν ότι αυτός δεν είναι ο σωστός τρόπος να εφοδιάσουμε τον οργανισμό μας με όσα χρειάζεται, καθώς παρέχοντάς τες έτοιμες, τον παρακινούμε να αδρανήσει. Οι βιταμίνες, σύμφωνα με τους διατροφολόγους, πρέπει να παρέχονται στον οργανισμό απ’ τις τροφές με τους παρακάτω απλούς τρόπους…

  1. Επιλέγετε να τρώτε τα λαχανικά και τα φρούτα ωμά. Είναι διαπιστωμένο ότι με το μαγείρεμα είναι δυνατόν να απολέσουν έως και το 50% των βιταμινών τους. Φροντίστε μόνο προηγουμένως να τα έχετε πλύνει πολύ καλά προκειμένου να απομακρυνθούν χώματα, φυτοφάρμακα ή άλλα κατάλοιπα.
  2. Επιλέγετε να αγοράζετε τρόφιμα εποχής και κατά προτίμηση φρέσκα.
  3. Αποφύγετε (ή και αποκλείστε) τις επεξεργασμένες τροφές, προτιμώντας αυτές που έχουν επεξεργαστεί λιγότερο.
  4. Μην αφήνετε για μεγάλο χρονικό διάστημα τα τρόφιμά σας στο ψυγείο αλλά προσπαθήστε να τα καταναλώνετε γρήγορα.
  5. Προσθέστε λεμόνι ή λίγο μηλόξιδο στις σαλάτες αφού τα όξινα συστατικά που περιέχουν ‘’θωρακίζουν’’ την βιταμίνη C και αποτρέπουν την οξείδωσή της.
  6. Μην τεμαχίζετε σε μικρά κομματάκια τα τρόφιμα καθώς έτσι χάνουν τις πιο ευαίσθητες βιταμίνες τους.
  7. Αποφεύγετε την σόδα στο μαγείρεμα λαχανικών και όσπριων.
  8. Προσθέστε το ελαιόλαδο ωμό στο φαγητό σας μετά το μαγείρεμά του και όχι από πριν στην κατσαρόλα.
  9. Κατά την διάρκεια του μαγειρέματος βράστε πρώτα το νερό και στην συνέχεια προσθέστε τις τροφές (όχι το αντίθετο).
  10. Επιλέξτε να χρησιμοποιείτε στο μαγείρεμά σας χύτρες ταχύτητας καθώς συμβάλλουν στην όσο το δυνατόν μικρότερη απώλεια βιταμινών των τροφών μιας και λόγω του εξαιρετικά καλού ‘’κλεισίματος’’ που προσφέρει, μειώνεται στο ελάχιστο η οξείδωση. Επίσης εξοικονομείτε χρόνο αφού το μαγείρεμά σας ολοκληρώνεται πολύ πιο σύντομα.
  11. Αποθηκεύετε τα τρόφιμα μακριά απ’ τον ήλιο, σε σκοτεινά μέρη και τοποθετήστε τα σε καλά κλεισμένες συσκευασίες για να εμποδίσετε την είσοδο οξυγόνου.
  12. Μην αποψύχετε τις τροφές προτού τις μαγειρέψετε αλλά μαγειρέψτε τις κατευθείαν μόλις τις βγάλετε απ’ την κατάψυξη.
  13. Μαγειρεύετε το φαγητό σας σε όσο λιγότερο χρόνο γίνεται με εξαίρεση φυσικά τα πουλερικά και τα κρέατα!
  14. Μην βράζετε τα λαχανικά σας αλλά προτιμήστε να τα φτιάχνετε στον ατμό. Σε περίπτωση που επιλέξετε κάποια στιγμή να τα βράσετε, προσέξτε να χρησιμοποιήσετε την αναγκαία μόνο ποσότητα νερού.

( !!! ) : Οι διατροφολόγοι μας ενημερώνουν ότι η έλλειψη βιταμινών από έναν οργανισμό συνήθως οφείλεται στην κακή ποιότητα των τροφών που προσλαμβάνουμε και λιγότερο συχνά στην ποσότητα που καταναλώνουμε!!!

Comments are closed.