Μερίδες και πώς καθορίζουν … τα κιλά μου

May 30, 2017 Comments Off on Μερίδες και πώς καθορίζουν … τα κιλά μου
Μερίδες και πώς καθορίζουν … τα κιλά μου

Οι μερίδες του “κάποτε” & οι μερίδες του “τώρα” …

Δεν είναι λογοτεχνικό τέχνασμα, αλλά μια μεγάλη αλήθεια ! Η πραγματικότητα έχει αλλάξει με την πάροδο των χρόνων – όχι μόνό στη μόδα, στον τρόπο που ζούμε ή στο τι τρώμε … αλλά και στο πόσο τρώμε – γεγονός που επιφέρει σφέστατα αλλαγές και στις συνήθειές μαας (σε καθημερινή βάση), στον οργανισμό μας και στην υγεία μας !

Είναι περιττό λοιπόν να αναφερθούμε στο πόσο διαφορετικές είναι οι διατροφικές μας συνήθειες σε σχέση με παλαιότερα. Η ποιότητα του φαγητού έχει πέσει πάρα πολύ (με τα junk food, τα ταχυφαγεία κακής ποιότητας αλλά και όλα τα τυποποιημένα τρόφιμα με χημικές και συντηρητικές ουσίες να έχουν μπει για τα καλά στη ζωή μας), ο χρόνος του φαγητού έχει πάψει να κατέχει την σημασία που του αρμόζει (με την καθημερινότητα να μας “κυνηγάει” δυστυχώς τρώμε “στο πόδι”), αλλά και η ποσότητα του φαγητού έχει αυξηθεί σε ανησυχητικό επίπεδο (αφού η συναισθηματική υπερφαγία έχει γίνει ορατή πραγματικότητα για τα περισσότερα άτομα) !

Με μια πρόχειρη ματιά σε ένα σουπερμάρκετ,ένα μπακάλικο ή ένα ψιλικατζίδικο, μπορούμε αμέσως να διακρίνουμε πως και ο νόμος της αγοράς (όπως ήταν φυσικό επόμενο !) ακολούθησε αυτή την τάση υπερφαγίας που άρχισε να διακρίνει τους ανθρώπους, μεγαλώνοντας (πολλές ακόμα και διπλασιάζοντας !) τις συσκευασίες ! Τα μπουκάλια των αναψυκτικών, τα σνακ αλλά και καθετί που υπάρχει στα ράφια, κυκλοφορεί πλέον σε υπέρογκες συσκευασίες με έντονα χρώματα και λογότυπα που προωθούν την κατανάλωσή τους !

Αποτέλεσμα ;;; Η παχυσαρκία είναι πλέον μια δραματική παγκόσμια πραγματικότητα (του προηγμένου δυτικού κόσμου), γεγονός που ανησυχεί πολύ τους ειδικούς. Για τις επιπτώσεις της στην υγεία και τη ζωή των ανθρώπων !

Πώς μπορώ να “τιθασεύσω” την έμφυτη τάση μου για υπερκατανάλωση τροφής ;

Ίσως να θεωρούμε πιο δύσκολο να παραμείνουμε πιστοί σε μια δίαιτα βγαίνοντας για φαγητό στα εστιατόρια … αλλά αυτό δεν είναι απόλυτα αληθές. Μπορεί στα εστιατόρια να μην μπορούμε να ελέγξουμε πλήρως τι ακριβώς θα καταναλώσουμε, αλλά η μερίδα είναι πάντοτε σαφής και συγκεκριμένη, ενώ στο σπίτι ελοχεύει πάντοτε ο κίνδυνος παρερμηνείας της πραγματικής μερίδας …

Πώς θα αποφύγω λοιπόν την κατανάλωση πολαπλάσιας ποσότητας από αυτή που πραγματικά πρέπει να φάω ;

Υπάρχουν συμβουλές που να αποδίδουν κατά του τσιμπολογήματος ;

Πώς θα ξαναφέρω τις μερίδες μου στις μικρές μερίδες του παρελθόντος … αλλά και τα κιλά μου επίσης ;

Νο 1 : Αρχικά αναγνωρίζω το πρόβλημα !

Με άλλα λόγια ζυγίζομαι και συγκρίνω το αποτέλεσμα της ζυγαριάς με το ιδανικό βάρος για το ύψος και τον σωματότυπό μου ! Πλέον έχω μια ξεκάθαρη εικόνα του πόσα κιλά πρέπει να χάσω, αλλά και του ποιος είναι ο στόχος που πρέπει να κατακτήσω ! Κάθε κιλό που χάνω είναι βήμα που με φέρνει πιο κοντά στον επιθυμητό στόχο : ΤΟ ΤΕΛΕΙΟ ΚΟΡΜΙ !

Νο 2 : Φτιάχνω ένα αποτελεσματικό (αλλά και υγιεινό !) διατροφικό εβδομαδιαίο πλάνο !

Οι δίαιτες express μπορεί να φαντάζουν ιδανική λύση επειδή υπόσχονται γρήγορα αποτελέσματα (τα οποία και όντως πραγματοποιούν !) … αλλά κανένας δε μας πληροφορεεί ότι συνήθως έχουν αντίστροφα αποτελέσματα, με το άτομο να ανακτά όλα τα χαμένα κιλά μετά το πέρας της δίαιτας και της κατάκτησης του στόχου … λόγω της υπερβολικής στέρησης την οποία υπέστει ! Επιλέγω λοιπόν μια ισορροπημένη διατροφή που θα μου παρέχει αργή αλλά σταθερή απώλεια βάρους … και που δε θα με κάνει να στερηθώ κανένα από τα αγαπημένα μου φαγητά !

Νο 3 : Κάνω το φαγητό μου ιεροτελεστία !

Επανέρχομαι λοιπόν στην παράδοση, στο φαγητό όπως ήταν παλιά … μια κανονική ιεροτελεστία. Με στρωμένο τραπέζι και όχι με έναν δίσκο στα πόδια μπροστά στην τηλεόραση καθισμένη στον καναπέ. Το φαγητό γίνεται απόλαυση και κετρδίζει ξανά την χαμένη του σημασία ! Δίνω έμφαση σε κάθε μου μπουκιά και οξύνω όλες μου τις αισθήσεις … σε αντίθεση με ένα γεύμα μπροστά στην τηλεόραση που με οδηγεί στο να τρώω μηχανικά και συνήθως υπερβολικά !!!

Comments are closed.