Μήπως το παιδάκι σας ζητάει συνέχεια να φάει ; Γιατί συμβαίνει αυτό ;;;

October 25, 2016 Comments Off on Μήπως το παιδάκι σας ζητάει συνέχεια να φάει ; Γιατί συμβαίνει αυτό ;;;
Μήπως το παιδάκι σας ζητάει συνέχεια να φάει ; Γιατί συμβαίνει αυτό ;;;

Κάθε παιδάκι (οποιασδήποτε ηλικίας) έχει ανάγκη από καλή και προσεγμένη διατροφή που θα του δώσει ενέργεια και που θα το βοηθήσει να αναπτυχθεί σωστά. Όσο το παιδάκι σας μεγαλώνει θα έχει ολοένα και μεγαλύτερη ανάγκη ενέργειας, άρα και ανάγκη για μεγαλύτερη ποσότητα τροφής !

ΠΡΟΣΟΧΗ : Βασικό είναι η διατροφή του κάθε παιδιού να περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που συμβάλλουν στην σωστή ανάπτυξή του (σωματική και πνευματική) !

Όταν ένα παιδί δεν τρέφεται σωστά, κινδυνεύει από σημαντική έλλειψη βασικών θρεπτικών συστατικών και άρα αυξημένη επικινδυνότητα να εμφανίσει μεγαλώνοντας σοβαρότατες ασθένειες όπως :

  • η παχυσαρκία
  • ο διαβήτης
  • τα καρδιαγγειακά νοσήματα

ΠΑΙΔΙΑ : Οι βασικές ομάδες τροφών & τι πρέπει να γνωρίζω

Κάθε παιδάκι πρέπει στην καθημερινή του διατροφή να καταναλώνει τρόφιμα και από τις 4 βασικές διατροφικές ομάδες :

  • τα γαλακτοκομικά προϊόντα
  • τα φρούτα & τα λαχανικά
  • τα κρεατικά
  • τα αμυλούχα προϊόντα

Μερικές φορές νιώθουμε ανίκανοι (οι γονείς) να ανταπεξέλθουμε στο δύσκολο έργο της εκπαίδευσης ενός παιδιού στη σωστή και ισορροπημένη διατροφή. Μερικές απλές συμβουλές μπορούν όμως να μας φανούν ιδιαίτερα χρήσιμες και πολύτιμες στην διαπαιδαγώγηση του παιδιού σε ένα εφ’όρου ζωής σωστό διατροφικό πλάνο !

Νο 1 : Μετά από κάποια ηλικία (περίπου το 3ο με 4ο έτος της ζωής του), μπορεί ένα παιδί να εντάσσει περισσότερα προϊόντα ολικής άλεσης στη διατροφή του, όπως :

  • ψωμί ολικής άλεσης
  • δημητριακά ολικής άλεσης
  • ζυμαρικά ολικής άλεσης
  • καστανό ρύζι

Νο 2 : Κάθε γεύμα του παιδιού συνοδεύεται από μια ικανοποιητική ποσότητα φρέσκων λαχανικών εποχής.

Νο 3 : Μετά από κάποια ηλικία (περίπου το 3ο με 4ο έτος της ζωής του), το παιδί μπορεί να αρχίσει να καταναλώνει γαλακτοκομικά προϊόντα χαμηλών λιπαρών.

Νο 4 : Το παιδί δεν έχει ανάγκη καθημερινά από κρέας ! 3 με 4 φορές την εβδομάδα είναι υπερ-αρκετές για να πάρει το παιδί τα συστατικά που χρειάζεται !

Νο 5 : Το παιδί σε μικρή ηλικία έχει ανάγκη και από τα λιπαρά !!! Μετά το 3ο έτος της ζωής του μπορείτε να αρχίσετε να τα περιορίζετε !

Νο 6 : Μην ανακυκλώνετε συνεχώς τα ίδια και τα ίδια φαγητά ! Βάλτε φαντασία στη μαγειρική και ανοίξτε στο παιδί σας νέους γευστικούς ορίζοντες !

Νο 7 : Μάθετε στο παιδί σας πως η οικογένεια τρώει όλη μαζί στο τραπέζι !

Νο 8 : Μη δείχνετε στο παιδί σας τη δική σας αντιπάθεια για συγκεκριμένα τρόφιμα !

Νο 9 : Βάλτε ένα ημερήσιο πλάνο γευμάτων που θα το τηρείτε καθημερινά !

Νο 10 : Αφήστε το παιδί σας να συμμετέχει στη διαδικασία … από την αγορά των υλικών, έως το μαγείρεμα και το σερβίρισμα των γευμάτων.

Νο 11 : Αποφύγετε την προσθήκη ζάχαρης όπου μπορείτε !

Νο 12 : Μην καταπιέζετε το παιδί σας να φάει περισσότερο από όσο θέλλει και μπορεί ! Η όρεξή του μπορεί να μεταβάλλεται μέρα με τη μέρα !

Γιατί το παιδάκι μου παρουσιάζει αυξημένα βουλιμικά επεισόδια ;

1η περίπτωση : Μήπως του έχετε παρουσιάσει το φαγητό ως επιβράβευση ;

2η περίπτωση : Μήπως χρησιμοποιείτε εκφράσεις όπως “Τα καλά παιδάκια το αδειάζουν το πιάτο τους !” ;

3η περίπτωση : Μήπως έχετε μάθει το παιδί σας να τρώει βιαστικά και λαίμαργα ; (Εκφράσεις όπως “Φάε γρήγορα για να πας να παίξεις / να διαβάσεις !” δε δημιουργούν στο παιδί την σωστή εικόνα για τον τρόπο που πρέπει να διατρέφεται !)

4η περίπτωση : Μήπως το παιδάκι σας είναι στεναχωρημένο με κάτι και χρησιμοποιεί το φαγητό ως παρηγοριά ;

5η περίπτωση : Μήπως έχετε χρησιμοποιήσει το φαγητό ως τιμωρία κατά καιρούς στο παιδί σας ; (π.χ. “Δεν ήσουν φρόνιμος σήμερα οπότε δε θα φας μακαρόνια αλλά φακές !”)

Comments are closed.